Som en del af den fortsatte investering i Cloud-infrastruktur og produktudvikling har man hos Atlassian vurderet, at det er på tide med en justering af priserne for Cloud-abonnementerne.
Hvad og hvornår?
Priserne træder i kraft 6. oktober 2020, og der vil være prisstigninger for alle abonnementer:
- På eller over 350 brugere (månedlig betaling) og 400 brugere (årlig betaling) for Jira Software
- På eller over henholdsvis 400 og 500 brugere for Confluence og Jira Core
- På eller over henholdsvis 650 og 800 brugere for Jira Service Desk
Mindre teams vil derfor ikke se en prisstigning i denne omgang. Atlassian Cloud premium-abonnenter vil ligeledes heller ikke se en prisstigning, ligesom andre produkter, f.eks. Bitbucket, Trello mv. vil fortsætte til samme pris.
Der er i skrivende stund ikke meldt prisstigninger ud for Server- og Data Center-produkterne.
Hvem gælder det for?
De nye priser vil træde i kraft øjeblikkeligt for nye kunder, mens eksisterende kunder vil se en gradvis stigning; i første omgang maksimalt 35%. Læs mere om de nye priser hos Atlassian her: https://www.atlassian.com/licensing/future-pricing
Hvad betyder dette for os?
Hos Translucent har vi mange års erfaring med håndtering af Atlassian-licenser og følger løbende med i udviklingen. Har I spørgsmål til, hvad denne prisstigning vil indebære for jer, og ønsker I sparring til optimering af jeres Atlassian-licenser, må I endelig kontakte os på telefon 70231044 eller via vores hjemmeside.
Translucent tager forbehold for fejl og mangler i ovenstående beskrivelse af Atlassians licenspolitikker samt oplyste værdier, og vi anbefaler, at man indhenter et formelt tilbud via os for at få de eksakte priser for fornyelsen af sine Atlassian-produkter.