En af de helt store udmeldinger fra Atlassian Team Tour 2020 var et navnskifte for Atlassians ITSM- og kundeservice-produkt, Jira Service Desk, til Jira Service Management. Navneskiftet signalerer en øget fokus på at imødekomme de ITSM-nære udfordringer og tilbyder mere agil tilgang til IT og samarbejde på tværs i organisationen.
High Velocity ITSM
Med Jira Service Management øges synligheden på tværs af virksomheden, og et nedbrud kan f.eks. hurtigt spores til nylige kodeændringer via integration til Atlassians Bitbucket. Ligeledes kan mindre ændringer til et produkt eller ydelses kodebase nemt og hurtigt godkendes og automatisk sættes i drift gennem integration på tværs af Atlassians produkter.
Translucent har 15+ års erfaring med Agile metoder og ITSM
Hurtig respons ved afbrydelser
Jira Service Management kommer med en dyb integration til Opsgenie, og som IT-medarbejder kan man nemt og hurtigt eskalere henvendelser til incidents, som kan være et samlingspunkt for hurtig behandling, give en bedre responstid og løfte oplevelsen for slutbrugeren.
CMDB og Asset Management
Atlassian købte tidligere på året svenske Mindville, som i mange år har haft stor succes med deres CMDB-produkt Insight. I den nærmeste fremtid vil dette produkts funktionaliteter blive inkluderet i Jira Service Management, og dermed øge mulighederne for at håndtere virksomhedens enheder og services samt arbejde effektivt og smidigt med automatik-regler baseret på relaterede services.
Hvad betyder det for os?
Bruger I allerede Jira Service Desk i Cloud skal I ikke gøre noget - de nye funktionaliteter vil blive tilgængelige helt automatisk. Jira Service Desk Server og Data Center vil i næste version også skifte navn til Jira Service Management.
Er I nye til Atlassians produkter eller går I med tanker om ITSM-værktøjer generelt, kan I altid kontakte os! Vi står klar til en uforpligtende snak om mulighederne med Atlassians værktøjer i netop jeres virksomhed.