Igen i år er Translucent draget til Atlassians årlige topmøde i San Francisco, Atlassian Summit, og denne gang er der om noget endnu mere at berette om end sidste år.
Atlassian har vækstambitioner, og det går hurtigt med såvel personaleudvidelse som med udvidelse af produktporteføjlen.
Og det er jo ikke så underligt, når man tager i betragtning at stort set alle virksomheder og organisationer producerer software under én eller anden form(!) Atlassian vil være den ledende leverandør af softwareværktøjer, også kaldet “ALM-værktøjer”, og med en kundebase på mere end 30.000 kunder verden over tror vi på, at Atlassian er realister, når de melder ud, at de har en horisont på mere end 50 år frem i tid.
Jira Service Desk
En af de helt store nyheder er lanceringen af plugin’et “Jira Service Desk”, som Atlassian til dels har baseret på VertygoSLA-plugin’et, der nu er helt indarbejdet i Jira Service Desk (og som sådan ikke længere sælges separat).
HipChat nu i en Enterprise-version… Og med video
HipChat er også vokset enormt i popularitet, og der er, indtil videre, sendt mere end 100 mia. beskeder igennem systemet. Det er nu alligevel en hel del, og selvom vi i Translucent har bidraget meget til dette, er det et imponerende tal. Men hvad der er endnu mere imponerende er, at HipChat nu kommer i en Enterprise-version, som man selv kan drifte og hoste… Nå ja, og med indbygget videofunktion.
More to come…